pátek 26. srpna 2016

Letní coffee tipy

K létu patří dovolené, volna a užívání si krásných letních dní. Těch je sice letos docela málo, ale když už, tak stojí za to někam vyrazit. Třeba do kavárny na zahrádku. Nebo na zmrzku. Pokud jste jako já, milovníci kávy a kavárenského života, mám pro vás další várku tipů na kavárny a restaurace, které jsem za posledních několik týdnů objevila. Spousta z nich navíc nabízí i zahrádky, takže využijte ještě poslední teplé dny a udělejte si hezké dny. Třeba se tam potkáme.. :)


Prostá přítomnost
Mám ráda, když objevím novou kavárnu. To už asi víte, pokud tyhle články sledujete už nějakou dobu. Snažím se je objevovat docela často a prostě to miluji. Nedávno mi moje milovaná z Čas kávičky říkala o kavárně Prostá přítomnost. No a protože my dvě spolu vždycky objevujeme nějaké kavárničky, měly jsme se sejít v nově otevřené kavárně Prostá přítomnost. Nakonec jsme ten domluvený termín musely zrušit. Paradoxně mě do téhle kavárny vzala moje mamka, která jí objevila, když šla na kafe z Apetit pikniku. Já zvolila latté a nakonec i bezlepkový malinový koláč, který chutnal i mamce. Kavárna je moc příjemná, prostředí je jednoduché, milé, žádné přehnané doplňky. Navíc si tam můžete půjčit i knížku a číst si. Dorty mají výhradně bezlepkové, ještě jsem koukala na brownies, to si dám příště.

Caffé latté: 55 kč
Malinový koláč: 55 kč



Cacao
Přesný opak než je Prostá přítomnost jsem nakonec zvolila na sraz s mou Verunkou. Vybrala jsem Cacao, na které jsem koukala vždy, když jsme byla na Náměstí republiky a hlavně ho hodně doporučovala Kačí z Smooth Cooking, takže jsme vyrazily tam. Jak řekla Verča, je to hodně "posh" a já musím souhlasit. Nicméně nemám Cacau co vytknout. Skvělý prostor, úžasné jídlo, dokonalá káva a milá obsluha. Prostor je opravdu nádherný, jednoduchý, všude zrcadla a v bílé jednoduché barvě. Z úžasných koláčů jsem ochutnala raffaello dort, ikdyž se přiznám, že nemám moc ráda kokos. Nicméně, mohla jsem oddolat? Ne :) Doplnila jsem ho ještě snickers zmrzkou a měla tak docela sladkou večeři. K tomu jsem si vybrala latté, malinovku (nepřišla mi moc domácí, škoda) a nakonec i lungo. Prostě na povídání s Verčou ideální kombinace. A že jsme toho probrali. Velké plus byly i milé obsluhující slečny, což já jako servírka/barmanka ocením snad úplně nejvíc. Do Cacaa se plánuji vrátit, je to na super místě, kde toho paradoxně moc není a navíc chci ochutnat i další jejich krásné dorty.

Caffé latté: 65 kč
Malinovka: 45 kč
Lungo: 55 kč
Raffaello dort: 89 kč
Zmrzlina: 35 kč



Zmrzlinář
Zmrzliny jsou neuvěřitelně populární. Já osobně miluju Puro Gelato i Angelato, ale o Zmrzlináři jsem zatím jen slyšela. Nakonec se nám to povedlo se Šárkou, když jsme měli v okolí schůzky, věděly jsme, že do Zmrzlináře musíme, přestože ten den docela pršelo a nebylo úplně letní počasí. Já jsem ochutnala skvělou čokoládu, která fakt chutnala po čokoládě a byla naprosto dokonalá. Pak jsem si ještě dala ledové flat white se zmrzlinou. Obsluha ale trochu zmotala objednávku a tak jsem do kafe dostala jahodovou a limetkovou Šárky zmrzlinu.. Sice jsem to vypila, všichni jsme se tomu zasmáli, ale co vám budu povídat, podruhé to úplně nepotřebuji.

Kopeček zmrzliny: 38 kč
Flat white se zmrzlinou: 75 kč



Home Kitchen
Když s Šárkou plánujeme nějaké nové články či potřebujeme zkrátka pracovat, milujeme chození po kavárnách či restaurací. Jednu takovou jsem objevila i díky Kačí z My cooking diary. Home Kitchen má několik poboček a nově i na Andělu, kam jsme s Šárkou vyrazily. Překvapil nás jednoduchý design plný dřeva a skvělé saláty. Vzhledem k tomu, že s Šárkou ani jedna nejíme maso, obě jsme si daly dokonalou, ale obrovskou tomatovou polévku a salát z rukoly, sušených rajčat, oliv, kozího sýra a cherry rajčátek. Musím říct, že nejsem úplně milovnice kozího sýra, ale tenhle nebyl tak výrazný, takže jsem si to s chutí dala. Super je také to, že na stole uprostřed restaurace jsou všechna jídla vystavená, takže víte, co vám přinesou na stůl. Pokud si myslíte, že se ze salátu nenajíte, zajďtěte do Home Kitchen. Jediné na, co se připravte, jsou vyšší ceny.

Tomatová polévka, velká: 80 kč
Salát: 140 kč
Flat white: 65 kč



Mag Café
Přestože pro vás připravuji články přímo z Milána, o téhle kavárně se musím zmínit už tady. S Háňou jsme jí objevily na Instagramu milanotoday a věděly jsme, že tam musíme. Nachází se u známého kanálu Navigli, což je něco, jako naše Náplavka a hlavně večer to tam hodně žije. My tam byly přes den, kdy se v okolí konal bleší trh a já jsem byla z kavárny naprosto nadšená. Seděly jsme venku na takových starých rozvrzaných židličkách, ale byly naprosto nadšené, šťastné a spokojené. K dokonalosti se navíc ještě přidalo cappuccino, croissant s čokoládou a nádherné počasí. Já jsem ochutnala Café orzo, což je v Itálii neskutečně populární a najdete to téměř všude. První lok mi vůbec nechutnal, ale poté, co jsem přidala cukr, už se to dalo. Je to hodně netypická chuť, ale rozhodně nedoporučuji k tomu čuchat, protože to jinak nedáte. Alespoň já to málem nedala :). Vydržela bych tady ale sedět celý den. Také jsme se sem vrátily i večer na víno, které bylo opět skvělé. Úžasné je i menu, které je součástí knížky. Pokud tedy umíte italsky, můžete si i počíst.

Cappuccino: 1 euro
Café orzo: 1 euro
Croissant: 2 euro


Coffee Corner
Miluji blogerská setkání a schůzky s holkama, kteří milují to, co já. Přesně to jsem zažila jeden čtvrteční podvečer. Kačka ze Smooth cooking hodila na náš blogerský Facebook nápad na sraz s další Kačkou z Kate´s Cuisine, která z Brna přijela na otočku do Prahy. Moc ráda jsem se k nim přidala a strávila s holkama několik úžasných hodin, kde jsme probrali nejen blogování, ale i úplně běžné věci, o čem si tak holky normálně povídají. Navíc jsme byly v Coffee Corner, který se nachází na Žižkově u kempu, ale bohužel ho čeká zrušení, což nechápu. Do Coffee Corner ale vyražte než prázdniny skončí, protože je to tam úplně nádherné. Kačka ze Smooth Cooking to místo popsala tak, že se tam nachází věci, kterých se chcete zbavit. Staré židle, stará postel, místo stolu dveře, prostě miš maš všeho. Ochutnala jsem cappuccino a domácí ibiškovou limonádu s jablky. Opravdu všem moc doporučuji, vůbec by mě nenapadlo, že se v centru Prahy může nacházet kemp a tak skvělá kavárna. Děkuji holky! :)*

Cappuccino: 56 kč
Domácí limonáda: 59 kč

2 komentáře:

  1. Mňam.. Ty mi děláš na noc ale chutě :-D

    Nela Agáta z blogu Růžová rtěnka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já vím.. :D Určitě doporučuji zajít, fakt nebudeš litovat.. :)

      Vymazat