neděle 24. srpna 2014

Domácí borůvková zmrzlina

Teploty sice už nešplhají ke třiceti stupňům, ale čas na zmrzlinu se najde vždycky, a to nejen v létě. A protože je sezóna ovoce a dlouho jsem vám zmrzku slibovala, je tedy třeba, abych svůj slib splnila. Tak tedy, létu, ovoci a zmrzlině hurá! :)




Suroviny:
400 gramů zmrzlých borůvek
300 gramů měkého tvarohu
150 gramů třtinového cukru
2 polévkové lžíce rybízové nebo borůvkové marmelády
100 ml smetany 15%

Postup:
1. Recept na domácí zmrzlinu je jeden z nejjednodušších. Důležité je, abyste měly tvořítka na zmrzlinu. Já jsem si koupila od Tescomy, kde jich je šest a zakoupíte je v praktickém stojánku, ve které jsem zmrzlinu nechávala i chladit. Formičky ale můžete koupit i v Ikei a jsou podstatně levnější, ale v době, kdy jsem tam ale byla já, byly beznadějně vyprodané. Co se týče borůvek, použila jsem klasické lesní, protože moje oblíbené kanadské jsem vyčerpala na makronky (viz recept z minula) a na místo doporučovaného likéru, který byl na mě moc drahý, jsme zvolila domácí marmeládu, která tomu všemu dodá nasládlou chuť a zmrzlinu ještě zvýrazní.
2. Nejprve nechte z tvarohu asi na dvě hodiny vykapat vodu, jeho obsah se vám trochu sníží. Poté dejte tvaroh, 3/4 borůvek, cukr, marmeládu a smetanu do mixéru a mixujte. Mixujte postupně a přerušovaně a jednotlivé suroviny spolu promíchávejte, aby vše bylo promixované opravdu důkladně. Poté přidejte zbylé borůvky, naplňte formičky a dejte na minimálně 10 hodin do mrazáku. Já zmrzlinu nechala v mrazáku přes noc a určitě se jí nic nestalo.
3. Poté, co vyndáte formičky z mrazáku, dejte je na 10 vteřin do teplé vody, půjdou vám lépe vyndat. Následně už můžete jen ochutnávat. Není totiž nic lepšího než když ve smetanové sladké zmrzlině, objevíte kousek nakyslé borůvky. Možná, že vám ještě zbylo zbytek náplně, můžete ji pár dní uchovávat v lednici a průběžně si tak tvořit nové zásoby téhle ledové pochoutky

Žádné komentáře:

Okomentovat