středa 25. června 2014

Narozeninové jahodové buchtičky

V pátek 20. června jsem měla narozeniny. Protože jsem si sama chtěla udělat radost, rozhodla jsem se, že si upeču nějaké sladké potěšení. Má volba padla na rozkošné jahodové mini buchtičky od mé oblíbené blogerky Koko z Menu Domů. Jahodová sezóna je v plném proudu, já jahody miluju, tak proč toho nevyužít, že? Navíc mi pečení dělá radost, dostává mě ze špatných nálad, takže zpříjemnit si takhle tenhle sváteční den bylo jasnou volbou. Bábovičky jsem dělala nakonec jen dvě větší, protože jsem měla jen dvě zapékací misky. Těsto mi ale vyšlo na tři menší nebo dvě větší.



Suroviny na těsto:
1 vejce
40 gramu hladké mouky
40 gramů polohrubé mouky
čtvrtka prášku do pečiva
25 ml vlažné vody
25 ml oleje (pokud nemáte olej, použijte rozteklé zchladlé máslo, jako jsem to udělala já - stačit vám bude větší čtvrtka)
40 gramů cukru krupice
půlku vanilkového cukru

Suroviny na náplň:
jahody
3 lžíce lžíce mascarpone
3 lžíce zakysané smetany De Luxe
1 lžičku moučkového cukru

Postup: 1. Podle instrukcí od Koko jsem jako první udělala sníh z bílků. Protože ale nejsem žádný velký pečící rychlík, sníh mi začal pomalu padat. Doporučuji si tedy sníh udělat až jako poslední. Začněte tím, že si rozehřejete máslo a nechte ho vychladit. Poté oddělejte žloutek od bílku, bílek dejte stranou a později si z něj vytvořte již zmíněný sníh. Žloutek smíchejte s krupicovým cukrem a projeďte ručním mixérem až vznikne světlá směs. Poté přidejte po troškách vodu, olej a průběžně všechno promíchávejte mixérem. Následně přidejte prášek do pečiva a moukovou směs - polohrubou a hladkou. Všechno zase promíchejte do vláčné směsi. Teď nastal čas na to udělat si sníh. Ten vytvoříte z bílků a za pomocí ručního mixéru. Že už je všechno jak má být zjistíte, že vám sníh dělá takový pěkný vrcholek a nepadá. Jakmile máte sníh, opatrně ho vmíchávejte do zhotovené směsi. Jako poslední přidejte vanilkový cukr. Koko místo něj použila kokos, který jsem ale zrovna neměla, tak jsem tam vrazila "vanilkáč" a všechno bylo v cajku :)
2. Jako poslední krok si dobře vymažte formičky, přelijte do nich zhotovené těsto, předehřejte troubu na 180°C až 190°C a vražte ty vaše krásky do trouby na cca asi 30 minut. Dálku pečení si určíte podle velikosti formiček a podle toho jak moc máte troubu výkonnou. Já je tam měla zhruba 35 minut, posledních deset minut jsem je už ale kontrolovala, abych je moc nespálila a propichovala je špejlí.
3. Jakmile formičky vyndáte, nechte bábovičky ztuhnout a mezitím si připravte náplň. Tu vytvoříte z mascarpone, zakysané smetany a trocha moučkového cukru, ať je to pěkně slaďoučké.
Bábovičky rozkrojte horizontálně napůl, pomažte náplní, navrch dejte pokrájené jahůdky a přiložte opatrně vrchní díl, ať vám to nevyleze všechno ven, jako se to stalo samozřejmě mě. Poté pocukrujte cukrem, ozdobte jahodou, dejte ještě tak na hodinku či dvě do ledničky a podávejte. Já si tím krásně osladila narozeniny a zpříjemnila následující volný víkend. Jakmile vaši přátelé uvidí či ochutnají výsledek, nebudou chtít už nic jiného. :))


Žádné komentáře:

Okomentovat